Son 10 Yılın En İyi 5 Romantik-Komedisini Seçtik!

Bir Sevgililer Günü daha geride kaldı. Bizim de yaptığımız anket sonuçlandı. 2000li yılların beğenilen 20 romantik-komedisi arasından en beğendiğiniz 5'ini işaretleyerek kendimizce son 10 yılın en iyi 5 romantik-komedisini seçelim demiştik. Ankete katılan 17 kişiye teşekkürlerimi iletiyorum buradan öncelikle.Beşincilik için dörrt film kalınca kendime göre diğer ikisinden sivrilen filmi seçtim, affınıza sığınarak. İşte Sinemahşer'i ziyaret edenlere göre son 10 yılın en iyi 5 romantik-komedisi:



1. Amelie

Anket sırasında "Amelie"ye romantik-komedi demem garip karşılanmış olabilir ancak genel olarak sitelerde türü bu kategoride gösteriliyor. Bir de 2000 yılı itibariyle izlediğimiz romantik-komedileri baz aldım yoksa türün Annie Hall (1977), Harry ile Sally Tanışınca (1989), Özel Bir Kadın (1990), Bugün Aslında Dündü (1993), Sleapless in Seattle(1993), Fransız Öpücüğü (1995), Mesajınız Var (1998), Notting Hill (1999) gibi birçok başarılı örneği daha var.

Listenin tam oy dağılımı veriyor ve bu 20 filmin hepsini sizlere gönül rahatlığıyla öneriyorum. Sevgiyle kalın...


9 (50%) Amelie
8 (44%) Sil Baştan
7 (38%) Aşk Her Yerde - Love Actually
7 (38%) 50 İlk Öpücük
3 (16%) Bir Erkek 10 Günde Nasıl Kaybedilir?
3 (16%) Kadınlar Ne İster?
3 (16%) Söz ve Müzik
3 (16%) Tesadüf - Serendipity
2 (11%) Aşk Gibi Bir Şey - A Lot Like Love
2 (11%) Aşkta Her Şey Mümkün - Something's Gotta Give 
2 (11%) Cennet Gibi - Just Like Heaven
2 (11%) Kadın Aklı Erkek Aklı - The Ugly Truth
2 (11%) Kesinlikle, Belki
1 (5%) Aşk Doktoru - Hitch
1 (5%) Bridget Jones'un Günlüğü
1 (5%) Good Luck Chuck
1 (5%) Keşke 30 Olsam
1 (5%) Tatil - The Holiday
0 (0%) Aşk Tarifi - No Reservations
0 (0%) Aşka İki Hafta - Two Weeks Notice


5 yorum yapıldı. Hadi sen de bir şeyler söyle!

  1. Sil Baştan da romantik komedi gibi gelmiyor bana. İzleyeli çok uzun zaman oldu ama. Bu imdb'nin tür girme olayı garip.
    Benim gönlümde romantik komedi diyebileceğim en iyi film Love Actually. :)

    Seçilen 5 film de çok güzel filmler. Hepsini izlemiştim. İzlemeyenlere tavsiye ederim ben de. :)

    Hak eden kazanmış :)

    (500) Days of Summer (2009) ve Eternal Sunshine of The Spotless Mind (2004). Bu iki filmin benim kalbimde çok özel yeri var. Amelie, biraz daha özgürlükle alakalı. Tam bir aşk kavramı içinde onu değerlendiremiyorum.

    Adsız says:

    50 first dates'i birinci görmek beni daha bir mutlu ederdi bu "tür" başlığı altında. Fakat Amelie'nin de gönlümde apayrı bir yeri var =)

    teşekkürler

    Kornman887

Powered by Blogger